Нова система рівнів у Commander: бета-тестування

Нова система рівнів у Commander: бета-тестування
14 лютого 2025 р. 16 перегляд(ів) 2 min read
Нова система рівнів у Commander: бета-тестування

Нова система рівнів у Commander: бета-тестування

Восени в MTG-спільноті сталася знакова подія — у форматі Commander забанили кілька потужних карт, що зрештою призвело до передачі управління форматом від Commander Rules Committee до Wizards of the Coast.
Тоді Візарди пообіцяли розробити систему приблизного оцінювання потужності коммандер-колод. Пропозицію присвоювати кожній карті рейтингову оцінку відхилили з кількох причин: по-перше, це створювало б надмірний обсяг інформації, а по-друге, на їхню думку, такий підхід не зміг би коректно відобразити реальну силу колоди.
Тому було ухвалено рішення створити систему "дужок". Відповідно до цього підходу, рівень потужності кожної колоди визначається за її загальною оцінкою.

Класифікація колод

Відповідно до нової системи, усі коммандер-колоди тепер поділяються на 5 рівнів потужності, кожен із яких має власні обмеження.

Рівень 1: Демонстраційний (EXHIBITION)
Грайте у вкрай невимушеному стилі зі своєю казуальною коммандер-колодою!

Тут перемога не є головною метою — важливіше продемонструвати щось унікальне, що ви створили. Колода, де кожна карта містить цифру чотири? Або, можливо, всі істоти – Коні? Усе це чудово підходить! Ігри в цій категорії, швидше за все, триватимуть довго і завершуватимуться поступово.
Просто гарно проводьте час та насолоджуйтеся приємним проводженням часу.
Обмеження при побудові колоди:
- Заборонено використовувати карти зі списку Game Changers.
- Жодних навмисних двокарткових нескінченних комбінацій, масового знищення земель чи заборону їх використання (такі карти як Armageddon, Winter Orb, Blood Moon) або карт із додатковими ходами.
- Туторів має бути 2-3 (в основному тематичні, вузьконаправлені).

 

Рівень 2: Основний (CORE)

Найпростіший орієнтир — середньостатистична попередньо зібрана колода зараз відповідає рівню Core.
Колоди цього рівня можуть не містити ідеального набору карт, але здатні на яскраві, видовищні ходи, мають сильні механіки та побудовані з урахуванням перемоги. Хоча гра навряд чи закінчиться раптово й зазвичай триває дев’ять або більше ходів, бувають неочікувані перемоги. У таких колодах часто є кілька карт, які можуть бути не найефективнішими з ігрової точки зору, але додають атмосферності або просто приносять задоволення.

Обмеження при побудові колоди:
- Заборонено використовувати карти зі списку Game Changers.
- Жодних навмисних двокарткових нескінченних комбінацій або масового знищення земель чи заборону їх використання (такі карти як Armageddon, Winter Orb, Blood Moon)
- Карти з додатковими ходами допускаються в обмеженій кількості, але не мають поєднуватися у безкінечні цикли або використовуватися поспіль у великій кількості.
- Туторів має бути 2-3 (в основному тематичні, вузьконаправлені).

 

Рівень 3: Вдосконалений (UPGRADED)
Ці колоди перевершують середньостатистичну попередньо зібрану колоду за силою.


Вони мають ретельно підібраний набір карт, а їхня побудова враховує найкращі варіанти для кожного слота. Ігри тут зазвичай проходять трохи швидше, закінчуючись на один-два ходи раніше, ніж у категорії Core (Рівень 2). Це також рівень, на якому гравці можуть включати до трьох карт зі списку Game Changers, що ще більше підсилює колоди. Водночас це не є обов’язковим — багато колод можуть бути значно сильнішими за стандартну попередньо зібрану, навіть без цих карт!
Колоди цього рівня зазвичай не містять ранніх двокарткових нескінченних комбінацій, які можна розіграти приблизно до шостого ходу, але можливі ситуації, коли гра завершується такою комбінацією на пізніх етапах, навіть несподівано.
Обмеження при побудові колоди:
- Можна включити до трьох карт зі списку Game Changers.
- Жодних навмисних двокарткових нескінченних комбінацій на ранніх етапах гри (до 6-7 ходу).
- Карти з додатковими ходами допускаються в обмеженій кількості, але не мають використовуватися поспіль у великій кількості або створювати нескінченні цикли.
- Заборонене масове знищення земель чи заборона їх використання (такі карти як Armageddon, Winter Orb, Blood Moon).

Рівень 4: Оптимізований (OPTIMIZED)

Час відпустити гальма!

Готуйте свої найсильніші колоди та карти. Тут можна очікувати вибухових стартів, потужних туторів, ранніх комбо, масового знищення земель або навіть колоди, повністю наповненої картами зі списку Game Changers. Це високопотужний Commander, де ігри можуть завершуватися дуже швидко.

Головний акцент — зіграти найкращою версією колоди, яку ви хочете використовувати, але без орієнтації на турнірну мету. Це про те, щоб узяти свою максимально прокачану та відшліфовану колоду й перевірити, як вона покаже себе в грі. Для більшості гравців це найсильніший рівень, з яким вони взаємодіятимуть.

Обмеження при побудові колоди: немає (окрім карт із офіційного списку банів).

Рівень 5: cEDH
Найвищий рівень потужності, зосереджений на змагальній грі та метагеймі.

У цьому форматі важливий саме підхід до гри, а не лише вибір найсильніших карт.", як на Рівні 4. Тут потрібне ретельне планування, уважний аналіз метагейму та дотримання турнірної структури. У побудові колоди не робиться жодних поступок — усе орієнтовано на швидку перемогу. 
cEDH (або competitive Commander) — це про гру заради перемоги, а не самовираження. Тут доведеться не грати улюбленими картами чи командирами, оскільки такі карти зазвичай поступаються місцем оптимальним варіантам для метагейму.
Обмеження при побудові колоди: немає (окрім карт із офіційного списку банів).

Список Game Changers

Що таке список Game Changers?
Ось ми і дійшли до цього загадкового списку. Сюди Візарди планують додавати найсильніші карти формату (за їх думкою), і відповідно таким чином лімітувати силу колод.
За словами Gavin Verhey, карти зі списку Game Changers суттєво змінюють ігровий процес у Commander, дозволяючи гравцям отримувати величезну перевагу в ресурсах, кардинально впливати на перебіг гри, блокувати можливості для опонентів, ефективно шукати найсильніші карти або використовувати командирів, які порушують баланс казуальних ігор. І, на відміну від деяких попередніх систем, це лише один додатковий список, який легко відстежувати.
Окрім цього, цей список можна сприймати як своєрідний "список спостереження". Якщо в майбутньому якісь карти будуть йти в бан, то, швидше за все, вони підуть туди саме звідси (за винятком випадків, коли нова карта, як-от Nadu, одразу створює серйозні проблеми). Так само карти, які будуть розбанені, спершу можуть потрапити до цього списку. Це дає гравцям проміжний етап між повним баном і вільною грою, а також гарантує, що жодна карта не буде заборонена несподівано.
Цей список, також, є інструментом для тестового розбану або регулювання карт без необхідності повного бану. Якщо карта надто сильна для казуальних ігор, але не створює проблем у змагальному середовищі, ми можемо додати її до Game Changers і таким чином знайти для неї відповідне місце. Аналогічно, якщо з часом думки зміняться і якась карта з цього списку виявиться прийнятною для казуальної гри, її можна буде звідти виключити. Це схоже на те, як у Canadian Highlander періодично коригуються значення очок.
Водночас Гевін обіцяє, що більшість карт з цього списку навряд чи будуть забанені (хоча перед цим він казав трохи інакше). 

Отже, після довгих обговорень, було вирішено додати в список ці 40 карт:

White
Drannith Magistrate          
Enlightened Tutor          
Serra's Sanctum          
Smothering Tithe          
Trouble in Pairs      

Blue
Cyclonic Rift          
Expropriate          
Force of Will          
Fierce Guardianship          
Rhystic Study          
Thassa's Oracle          
Urza, Lord High Artificer          
Mystical Tutor          
Jin-Gitaxias, Core Augur

Black

Bolas's Citadel
Demonic Tutor
Imperial Seal
Opposition Agent
Tergrid, God of Fright
Vampiric Tutor
Ad Nauseam

Red
Jeska's Will
Underworld Breach

Green
Gaea's Cradle
Survival of the Fittest
Vorinclex, Voice of Hunger

Colorless
The One Ring
Trinisphere
Chrome Mox
Grim Monolith
Lion's Eye Diamond
Mox Diamond
Mana Vault
Ancient Tomb
Glacial Chasm
The Tabernacle at Pendrell Vale

Multicolor
Kinnan, Bonder Prodigy
Yuriko, the Tiger's Shadow
Winota, Joiner of Forces
Grand Arbiter Augustin IV

Як уже згадувалося раніше, ця система знаходиться в фазі бета-тестування, фінальну версію планується опублікувати в кінці квітня. До того часу Візарди будуть активно збирати відгуки гравців, аналізувати поточний список Game Changers карт, і додавати чи прибирати звідти якісь. Ба більше, навіть обіцяють розбанити деякі карти, тож, можливо, ми ще побачимо Mana Crypt чи Dockside Extortionist в колодах третього рівня.

Звісно, кожна група гравців може дотримуватися власних правил, ігноруючи ці нововведення та знаходячи для себе оптимальний варіант для максимального задоволення від гри. Дехто, можливо, захоче використати лише окремі елементи цієї системи.

А що ви думаєте про такий підхід? Чи спробуєте грати за цією системою у своїй групі?

P. S. Почитати оригінальну статтю можна ось тут

А зайти на офіційний дискорд Wizard можна тицьнувши сюди

P.P.S. Великі платформи для редагування колод, такі як Moxfield і Archidekt, вже впровадили цю систему. Тож, якщо вам цікаво, ви можете перевірити, до якого рівня належить ваша колода!

Коментарі

Будь ласка увійдіть щоб коментувати.

Немає облікового запису?

Зареєструватися безкоштовно
Завантаження...
fishka-shop.com © 2014-2024. Всі права захищено.